tisdag 15 december 2009

Skriver lite igen!

Oj vad jag är dålig på att skriva, men jag liksom tappat lusten och orken.
Ska försöka skriva litegrann nu iallafall.

Igår fick jag min första cytostatikabehandling med FEC. Tidigare har det ju varit Taxotere.
Nu var det lite annorlunda. Jag behövde inte äta de otäcka cortison tabletterna utan fick cortison via spruta istället.
Det var en mycket konstig känsla. Det blev alldeles hett i huvudet och sedan fortsatte den känslan ner genom hela kroppen,men det gick snabbt över.
Hann iallafall bli lite rädd innan det var borta.
Sedan fick jag en påse röd cyto,efter det en annan slags cyto i spruta och så ytterliggare en påse annan cyto.
Det tog lite längre tid men inte så farligt.

Har hört så mycket otäckt om FEC behandlingen,men än så länge (peppar,peppar) har jag bara känt ett lätt illamående och så är jag väldigt trött. Får hoppas att det stannar vid det.
Fick tabletter att ta från och med idag mot illamåendet plus att jag ska äta cortison, men inte alls i lika stora mängder som sist.
Förut var det ju 96 tabletter men nu är det 8 idag och sedan 6,4 och 2 så det känns bra.
Har inte lika ont i magen nu.

Kan också berätta att jag idag äntligen fick besked från Försäkringskassan.
Jag får förlängd sjukersättning med 18 månader och jag blev så glad. Nu behöver jag inte gå och oroa mig för det iallafall.

Nu ska jag vila en stund igen för jag är bara sååååååååå trött.

Ta hand om er!

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar