lördag 16 januari 2010

Ledsen!

Jag mår förhållandevis bra just nu, men fick ett tråkigt besked idag.
En av mina vänner har fått tillbaka sin bröstcancer och har börjat med cytostatika behandling igen.
Vi hade ett långt samtal i telefon och hon är trots detta väldigt positiv och det måste man ju vara.
Jag vet att hon kommer att klara detta också och det vet hon med men ändå så blir man ju ledsen att höra det.

Jag har suttit här och tänkt mycket de sista två timmarna och kommit fram till en hel del.
Livet är kort men väldigt värdefullt.
Vi måste lära oss att vårda det bättre. Varje dag är en gåva och man kan ju börja med att vara snällare mot varandra,att hjälpa den som behöver hjälp och att verkligen uppskatta det man faktiskt har och inte bara vilja ha mera hela tiden.

Människan är ju funtad så tyvärr och jag hoppas att man kan ändra på det.
Tänker på vad jag har. Tre helt underbara döttrar som jag älskar över allt på jorden, mina föräldrar som alltid finns där, mamma som alltid ställer upp i alla väder trots att hon inte mår så bra själv. Jag har två bröder som alltid finns där för mig om jag behöver hjälp med något eller om jag bara behöver prata. Jag har en svägerska som jag tycker mycket om och gärna pratar med.
Jag har vänner runt omkring mig som jag kan prata med och jag har framförallt den jag betraktar som min bästa vän,Helena som alltid finns till om jag behöver prata,dag som natt.
Hoppas att det inte gör något att jag nämner ditt namn här vännen.

Jag har också alla mina listkompisar på nätet som alltid finns där och är guld värda.
Tänk att om man bara tittar sig omkring så har man så mycket. Vad är det materiella mot att ha sina barn,föräldrar, syskon,vänner ja jag kan räkna upp massor.

Jag ska klara detta nu och jag vet att min vän också kommer att göra det.
Alla ni andra därute med denna vidriga sjukdon kommer också att klara det.

Jag tänker på er alla och håller tummarna för er.

Ta hand om er , var rädda om er och var snälla mot varann.
Ta vara på varje minut av livet,det är så värdefullt.

Kram!

2 kommentarer: