onsdag 6 januari 2010

Liten uppdatering!

Igår fick jag min andra FEC behandling och det gick bra,men det tog lite tid.
Hade en strulig manlig sjuksköterska som inte riktigt visste vad han höll på med så istället för två timmar tog det två timmar och trekvart.
Nu är det bara en behandling kvar och sen börjar strålningen.

Alice följde med mig och jag var glad för hennes sällskap. Det är roligare att ha nån att prata med även om vi faktiskt slumrade till en stund båda två igår.
Hon hade väl inte så kul men bara det att hon ställer upp och följer med gör mig så glad. Sofie har också varit med och det gör mig lika glad det.
Julia har så svårt för sjukhus och hon mår jättedåligt av att vara där så hon kan inte följa med mig,men det är helt OK. Förstår hur hon känner. Dessutom har hon flyttat till Falun nu och det är mindre roligt. Hon ska plugga till lärare och det är ju bra men jag vill ha henne närmare mig.
Däremot var hon och hälsade på mig hela tiden då jag opererade mig och det är jag så glad över. Hon klarade det fast hon nästan får panik när hon kommer in på ett sjukhus.
Jag har tre UNDERBARA döttrar som jag älskar över allt på jorden.

Idag mår jag illa. Det tog tre-fyra dagar förra gången innan jag började må illa så detta hade jag inte räknat med,men då tar det kanske kortare tid för illamåendet att gå över denna gång.

Jag har medicin men kan inte ta allt.
Primperan kan jag inte ta för den tål jag inte så jag får ta det andra jag har.
Sova kan jag inte heller av cortisonet men det ska jag bara ta i tre dagar till.

Nu får ni ha det bra och var rädda om er!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Jag hittade hit via cancertjejer.
    Har precis påbörjat min första cytokur. Jag ska ha behandlingar varje vecka...
    Livet är märkligt, eller hur!

    Jag ger dig lite kraft och hoppas att du ska få sova!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade mig.Du skriver att du ska ha behandlingar varje vecka och då måste jag fråga varför? Själv har jag ju fått mina var tredje vecka och ska nu bara ha en till och sen strålning.
    Hur mår du nu?
    Ja visst är livet märkligt,man har inget att säga till om själv.Allt bara händer.
    Ta hand om dig och jag hoppas du får må så bra som möjligt under sina behandlingar.
    kram catta

    SvaraRadera
  3. Hoppas de värsta biverkningarna har gett med sig efter din sista behandling!

    Styrkekramar Malin

    SvaraRadera
  4. Jo nu mår jag bättre.Så nu får jag må skapligt i ca två veckor och sen är det dags att må illa igen,men då är det SISTA gången!!!

    kram catta

    SvaraRadera