onsdag 9 september 2009

Borta!

Idag var jag på bröstenheten.
Allt är borta , dom lyckades få bort allt med den sista operationen.
14 körtlar hade dom tagit och 5 förra gången.
Jag blev så glad när jag fick höra detta att jag kramade läkaren.

Nu ska jag vänta på kallelse från onkologen och sedan börjar cytobehandlingen om ca 4 veckor.
Jag ska ju också prova ut en peruk så jag har den klar tills håret faller.

Efter cyton blir det ju strålningen då och så ska jag äta medicin i 5 år eftersom dom sa att min tumör var hormonkänslig.
Kom på sen att jag inte riktigt fattar vad det betyder men det kanske Pysan kan förklara.
Tappade namnet på medicinen också så klart men det kommer nog fram snart ur minnet.

Mina barn blev så glada när jag berättade,min äldsta tjej var med mig idag och det gick jättebra.
Var lite orolig eftersom hon har sin ADHD men hon ställde jätte många smarta frågor.

Nu kan vi fira våra födelsedagar Sofie och jag med ännu mera glädje.

Sängen skriker på mig nu och även boken jag läser.
Har börjat på fortsättningen på Män som hatar kvinnor som heter Flickan som lekte med elden.
Båda rekommenderas varmt.
Sedan är ju bok nummer tre Luftslottet som sprängdes.
Har den med.

Kram på er alla och glöm inte att ta hand om er och kolla brösten en gång för mycket än en gång för lite.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Att tumören är hormonkänslig är en bra grej och då kan du reducera återfallsrisken betydligt genom att ta hormonmedicinen i fem år.
    Kämpa på med att framöver!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja just ja så var det.
    Man pratar så mycket så egentligen skulle man skriva ner allt.
    Kämpa ska jag det lovar jag.

    kram catta

    SvaraRadera
  3. Nolvadex, Tamoxifen... ett antal andra...
    Tänk bara på att du ska försöka att få femar också.. för det gör att din överlevnad ökar än mer... för det har de kommit fram till så det blir inte samma piller hela tiden under de fem åren...

    Hormongillande tumör.. tumören har levt på östrogen.. och ibland även Progesteron beror på.. min var sån som gillade båda hormonsorterna...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  4. Tamoxifen var det ja. Ska komma ihåg detta med Femar,skriver upp det i min bok.
    Tack för dina tips och förklaringar.
    Tänker på dig.
    kram catta

    SvaraRadera