tisdag 20 oktober 2009

Inte orkat!

Har inte orkat skriva på några dagar.
Blev ganska dålig i fredags eftermiddag.
Provade ut peruken i fredags förmiddag och den är jag jättenöjd med.

På eftermiddagen fick jag så fruktansvärt ont i magen så det kändes som om den skulle gå sönder.
Jag har ju kronisk magkatarr men detta var magkatarr gånger 10.

Fick samtidigt svår halsbränna och en läskig vit beläggning på tunga och insidan av kinderna.
Misstänkte att det var svamp,biverkning av cyton och samma med magen.

Jag ringde onkologen och dom sa att jag skulle dubbla Omeprazolen som jag tar för magen samt skölja munnen med saltvattens lösning.
Det hjälpte inte alls och på lördagen fick jag även diarré och magknip.

Då tog jag Dimor som dom sagt till mig att jag skulle göra men fick ännu mer ont i magen.

Har alltså varit dålig hela helgen men igår så ringde jag Onkologen igen och nu ska jag trippla Omeprazolen och så skrev dom ut ett vidrigt flytande penicillin som jag ska hålla kvar i munnen i minst en minut och sen svälja. Burr så hemskt det smakar men det hjälper.
Magen har också blivit bättre(peppar,peppar) och jag hoppas det får förbli så.

Annars är jag så trött trött hela tiden och sover så fort jag kommer åt.
Men som vanligt när man försöker sova så ringer telefonen.
Får nog börja stänga av den och bara ha mobilen på så barnen kan få tag på mig om det är nåt.

Nu ska jag hoppa in i duschen.

Ta hand om er!
Kram.




4 kommentarer:

  1. Hoppas ditt vänder snart, inte kul att må så dåligt och ha så mycket värk. Stackare<3

    Vi ligger ganska parralelt i vår behandling. Fick min första FEC av 3 19/10.(har kräkts o mår dåligt men tror att det vänder nu, om inga nya biverkningar kommer) Vilken cyto får du?
    Vi 59or o alla andra cancertjejer får stötta varandra.
    kramar om
    Eva59

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke,jag mår bättre nu som tur är. Har (peppar,peppar) sluppit illamåendet iallafall.
    Hoppas du mår bättre nu också.
    Jag får Taxotere nu tre ggr,nästa är den 2/11.
    Sen byter dom till nåt annat som jag inte vet vad det heter.
    Ja vi måste stötta varann allihop,det är jätteviktigt.
    Ta hand om dig.
    p.s. Bloggar du och isåfall vilken adress?

    kram catta

    SvaraRadera
  3. Nej någon blogg har jag inte. Men följer en massa andras. Bra att gå tillbaka o läsa om hur andra har haft det vid samma period. Det ger enormt stöd o kraft. "Cancertjejer forumet" klarar man sig inte utan.
    Man har så mycket oro....Du vet hår o peruk. Vad jag förstår så tycks alla ha det värst innan. 30/10 ska jag hämta min hon vill då snagga mig för att kunna ta tillvara håret. Har aldrig haft så här långt, det har tagit 50 år. Visserligen är det skandinaviskt tunt o mjukt men inget grått än. Men det är nog bra med ett datum eller vad tror du? Tänk om jag tillhör de ynka % som inte tappar hår.
    Jag ska också byta cyto sen, "vi kanske byter sort med varandra".
    Hoppas du mår bättre idag det gör jag.
    kramar om
    Eva

    SvaraRadera
  4. Mitt hår lossnar nu och jag tänker raka av det själv.
    Håller med dig om Cancertjejer,ett otroligt bra forum.
    Jag mår bra just nu förutom chocken när jag stod med hårtussen i handen. Trodde jag var beredd,men icke...

    kramar catta

    SvaraRadera