söndag 25 oktober 2009

Nu händer det!

Nu börjar mitt hår rasa. Jag visste ju att det skulle göra det och jag trodde jag var så väl förberedd men vilken chock jag fick när jag stod där framför spegeln i badrummet med en tuss i handen!
Jag vågade knappt röra håret igen men det gjorde jag naturligtvis ändå och fick mera hår i handen.

Jag har peruken,jag har schalar och annat och jag har intalat mig dag efter dag att nu händer det snart,men ändå var jag inte så förberedd på detta som jag trodde.
Men jag tänker inte gå här och plocka tussar ur håret.
Saxen och rakmaskinen åker fram.
Hellre det än att det blir kala fläckar här och där.

Var bara tvungen att få ner detta innan jag ska lägga mig.
Hade faktiskt stängt av datorn men satte på den igen för det här.

Annars mår jag skapligt bra.
Tror jag har klarat mig bra efter första behandlingen och nu kommer nästa den 2/11 men måste in både den 29 och 30/10. Den 29 för prover och den 30 för tid hos läkaren.

Nej nu lägger jag mig.
Godnatt och kram på er.



3 kommentarer:

  1. Tack vännen. det tog ganska exakt två veckor innan det började falla.
    Hur har du det,har du märkt nåt än?

    kram catta

    SvaraRadera
  2. Det har gått 1 vecka, inbillar mig att det kliar lite men..det kanske är noja. På fredag ska jag klippa o hämta peruken. Försöker att inte tänka utan ta dagen när den kommer, då har jag iaf tagit lite kontroll. Tycker att jag fått mer plitor i ansiktet dock...Annars mår jag ganska ok, tänkte jobba lite idag..Jobbar sedan i höstas som rektors assistent på en förskola. (50% sjukbidrag pga.utmattnings depression,diabetes) Tidigare jobbade jag i barngrupp o det kan jag ju inte nu men jag har ett eget litet kontor. behöver lite sociala möten också.
    Njut av den härliga höstluften även om det kanske regnar.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera