onsdag 7 oktober 2009

Nu är det dags!

Nu mina vänner är det dags.
Onkologen ringde idag,
Jag ska vara där för ett sista läkarbesök inför behandlingen på fredag kl.9.00 och på måndag får jag min första cytostatika behandling.
Det känns både skönt och skrämmande.
Skönt för att jag slipper vänta längre och skrämmande eftersom jag inte vet hur jag kommer att reagera.

Dessutom har jag legat i en fight med min puckade husläkare angående sjukintyg för förlängd sjukersättning i ytterligare 18 månader.
Hade ju möte med honom och FK och när till och med FK tycker att han är knäpp så måste det ju vara nåt fel.

Läkarintyget han skrev är bland det värsta jag sett och han har inte ens fått med hälften av vad vi kom överrens om.
Drog detta till chefsläkaren på min VC och har nu fått en ny läkare som jag ska ringa imorgon och boka tid med.
Jag kan inte ha en husläkare som jag inte litar på och som inte behandlar folk som folk.

Jobbigt bara att allt detta ska ske nu när jag har en massa annat skit att ta tag i.

Men det är väl som dom säger,man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

Hämtade ut Betapred och Primperan idag så jag har hemma tills det är dags att ta det.
Så nu är det väl bara att köra på med behandlingarna.

Sköt om er!
Kram


2 kommentarer:

  1. Lycka till! Nu är kriget igång! Kram

    SvaraRadera
  2. Japp nu sätter vi in stora artilleriet.
    Kram på dig.

    SvaraRadera