söndag 4 oktober 2009

Det var ett tag sen!

Det var ett tag sen jag skrev men nu är jag här igen.
Jag har varit och träffat onkologläkaren och det var en helt underbar människa.
Hon var så lugn och go och omtänksam. Hon förklarade massor med saker för mig om vad som nu kommer att hända och hur jag kanske kommer att kunna reagera på cytostatika behandlingarna.

En del människor mår ju inte så bra av den och vissa klarar det jättebra.
Jag får väl hoppas att jag hör till den senare kategorin.

Hon skrev också ut en del mediciner som jag kommer att behöva inför och efter behandlingarna.

Men nu blir det till att vänta igen eftersom jag inte fått nån tid till första behandlingen ännu.
Dom har så fullt på onkologen så det finns knappt tider så det räcker till.
Hon trodde iallafall att det skulle kunna ske inom två till tre veckor men det har jag ju hört förut.

I eftermiddag ska jag gå till biblioteket och lyssna på en kvinna som nyligen gått igenom allt som jag ska göra nu.
Jag känner henne och ska gå med en kompis som också haft bröstcancer.
Skriver mer om det senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar