tisdag 11 augusti 2009

Dagen idag har varit lite bättre än dagen igår men det sitter där och gnager i bakhuvet.
Jävla cancer jag vill inte ha den,vill inte ha ångest,vill inte må så här dåligt psykiskt som jag gör nu.

Nu ringde dom idag från sjukhuset och sa att jag måste komma in redan den 17:e och operera in porten och så blir operationen av körtlarna under armen den 18:e.

Det är väl bara att göra det och så stanna på femman natten mellan måndag och tisdag.
Onödigt att åka hem emellan eftersom jag ju måsta vara inne senast halv 8 på tisdag morgon.

Har ordnat för tjejerna så mamma sover här,tack mamma för att du finns.
Måste veta att Sofie kommer iväg till jobbet ordentligt. Alice har ju fortfarande sommarlov så hon sover bort halva dagarna.
Alice kan ju ha en kompis ligga över också om hon vill.

Jag har omvärderat tiden och livet och vill försöka ta tillvara varenda sekund jag har.
Ingen vet ju hur mycket tid man har.

En sak som jag ska göra är att krama om mina tjejer några extra gånger varje dag,och till dig Julia som inte är här så skickar jag minst tio kramar varje dag.
Jag vet att du läser det här så kramarna kommer ju fram iallafall.
Tack för att du kom hit tillsammans med pojkvännen idag. Det betyder mycket.

Nu är det kväll igen,tiden som jag avskyr mest.
Men jag ska försöka lägga mig och se om jag kan läsa mig till sömns.

Ta vara på varann och ni tjejer glöm inte att det är viktigt att göra en liten undersökning av er själva.
Det kan rädda liv.
Kram!


3 kommentarer:

  1. Hej Catta...
    Hittade din blogg genom en annan...och har läst.
    Tänker på dig och känner igen mig. Jag är själv drabbad av denna dj***a sjukdom. Jag opererades några dagar innan dig på samma sjukhus. Dumbo (knölen) är borta lika så 4 portvaktskörtlar utan spridning. En liten långsamtväxande hormonkänslig Dumbo. Så på onsdag ska jag till "onken" och prata om strålbehandlingen jag ska få. Och jag hoppas att det verkligen stannar där.
    Jag har själv börjat blogga, om vad? det vet jag inte men det ger väl sig med tiden antar jag.
    Ha det bra nu så tänker jag på dig på tisdag, och det är väl tur att dom har så go personal på femman..
    // Frisus

    http://frisus.bloggagratis.se/
    En liten fråga. Är det ok om jag lälnkar till din sida?

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Kul att du hittade mig trots våra tråkiga anledningar.
    Jag hoppas verkligen att det går bra för dig på onsdag och att du klarar dig med strålning.
    Ja femmans personal är helt underbar.
    Ska kika på din blogg och visst får du länka till min.
    kramar catta

    SvaraRadera
  3. Hej vännen...

    Skrik ut ditt hat mot cancern.. men samtidigt så har du fått något som gör att du stannar till och tar tillvara på din tid på ett annat sätt än du gjorde innan..

    Du lever NU.. tänk på det.. att varje dag du vaknar så är det en ny dag.. nya möjligheter.. se det inte nattsvart...

    En port är kanon.. bara det att alla inte vågar använda den.. men det får de lära sig... för jag är inte den som vill att de sticker mig i min enda arm.. när jag har en port som är till för att användas...

    För du kommer att operera ut dina lymfknutor ur armhålan.. och då ska man helst inte använda den armen till att ta prov ur.. resten av livet... och då har du en arm kvar.. och risken om du tar mycket prov och sticks ofta är att de kärlen du har i kvarvarande arm blir full med ärr.. och det blir svårare och svårare att sticka...

    Ångesten är hemskast.. men den går att arbeta bort.. lär dig avslappning och så även meditation.. det får mig till att slappna av när jag känner att ångesten bankar på dörren...

    Kram i massor Pys

    SvaraRadera