torsdag 20 augusti 2009

Hemma igen!

Jahaja då var operationerna gjorda för denna gång.
Port-a-cathen sitter där den ska och körtlarna är borta men jag vet inte hur många dom tog.
Kom hem igår med dränet kvar (tjatade mig hem) och skulle tillbaka och dra dränet vid 10 idag men se det gick inte alls det.

Det hade kommit för mycket så jag fick åka hem med dränet igen och ny påse och ska in imorgon igen.
Tar dom inte bort det då stryper jag dom med slangen.
Nu gör det rejält ont under armen och det är irriterande att gå med denna eländiga påse.

Annars har det gått bra men jag är fruktansvärt trött,mycket tröttare än jag var vid förra operationen. Porten i måndags och körtlarna i tisdags. Låg över natten mellan måndag och tisdag och mellan tisdag och onsdag på femman.
Personalen är helt underbara där.

Har en vän som ska operera in en port imorgon och jag håller tummarna för henne.
Hon har fått återfall så detta blir andra gången för henne.
Hon tog ena bröstet för tre år sen och nu har hon fått i det andra.

Sofie fick besked från sin datatomografi idag och hon måste opereras igen,nu har hon en stor cysta på den andra äggstocken.
Så det är knappt ett år sen sist och nu är det dags igen.
Hoppas bara dom kan rädda äggstocken. Hon tog det rätt bra trots allt.

Nu ska jag sätta mig i soffan och göra ingenting.

Ta hand om er!




2 kommentarer:

  1. Jisses vad mycket återfall jag hör om.. det är bara återfall eller metastasering.. och det är inte så kul att operera in en andra port..

    Nu får min port sitta.. jag tänker inte ta bort den.. inte förrän om tio år.. då jag vet att det är ok..

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Ja du det är många man hör om.
    Sen jag fick min bröstcancer så har jag fått reda på säkert tio stycken i min närhet som har eller har haft det.
    Konstigt!

    kram catta

    SvaraRadera