torsdag 6 augusti 2009

Vaknade imorse vid 07.00 efter en orolig natt.
Hade inte sovit mycket. Såg till att Sofie kom iväg till jobbet och gick sen och la mig en stund för att försöka sova men det var omöjligt.

Fick ett mess från en kompis som har haft bröstcancer och hon ville komma över på eftermiddagen.
Jag blev jätteglad över det.

Grejade lite hemma med sånt där som man gör och vid tre snåret kom hon.
Hon hade kaffebröd från kondiset med sig och en jättegullig giraff i keramik som hon köpt till mig.
Den blev jag glad över,jag samlar nämligen på giraffer så där kom ytterligare en till samlingen.
Det var så roligt att sitta och prata med henne och eftersom hon varit i samma sits så kunde vi prata mycket om våra situationer.

Julia ringde senare på kvällen och talade om att hon kommer och sover över här imorgon.
Ytterligare en grej att bli glad över.
Griper efter allt nu och att få rå om alla mina tjejer samtidigt är underbart även om hon kommer sent p.g.a. att hon ska träffa några kompisar först.

Under kvällen har jag kikat på TV men har lite svårt att koncentrera mig.
Jag har varit ganska ledsen ikväll och tänkt mycket på detta att det blir en operation till och sen den långa behandlingen efteråt.

Jag är inte rädd för själva operationen eller behandlingen eller biverkningarna som att jag till exempel ska tappa håret (för det kommer jag att göra) men jag är så rädd att jag inte ska bli frisk även fast dom säger att jag ska bli det.
Inte för min egen skull utan för mina barns skull.
Jag vill vara här och se dom växa upp och kanske bli mormor nångång.
Jag har ju två vuxna barn men även en trettonåring som jag vill följa genom åren.

Jobbiga tankar som kommer och går men dom sitter där längst bak i huvet och vill inte försvinna.

Nu är det dags för sängen och den VIDRIGA natten igen.
Få se om jag får sova inatt.



2 kommentarer:

  1. Det är inte så jobbigt att tappa håret.. jag gick in och rakade av det hos frisören.. denna gång så klippte maken mig och rakade bort det sista själva... gick precis lika bra...

    Håret som sen växer ut är otroligt vackert.. det är mjukt och följsamt.. det är starkt.. och det går inte att beskriva vilket vackert hår man får.. det är lite plåster på såren...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Det känns ju skönt att veta.
    Rakade du av det innan det började falla eller?

    kram catta

    SvaraRadera