söndag 16 augusti 2009

Imorgon är det dags!

Söndag och imorgon är det dags. Halv ett imorgon ska jag befinna mig på operation och operera in port a cathen.
Räknar med att vara färdig runt fyra och då knallar jag till femman för att ligga där över natten.
Ingen idé att åka hem eftersom jag ändå måste infinna mig senast halv åtta på tisdag morgon.
Femman har världens underbaraste personal,helt suveräna människor.

Julia skulle titta in till mig efter jobbet imorgon,hon slutar fem så det blir ju ganska lagom.

Sofie och Alice kommer inte in imorgon men kanske på tisdag,vi får se.

Förra gången jag opererade mig var jag inte ett dugg nervös men det är jag nu.
Kan inte förstå varför,jag vet ju vad som ska hända.
Ja inte port a cathen,den har jag ju inte haft förut men körtlarna har jag ju tagit tidigare.

Får inte äta efter midnatt men jag får dricka klara drycker och kaffe fram till halv elva imorgon förmiddag.
Räknas fruktsoppa som klar dryck?

Det är också lite knepigt,varför får jag inte äta när jag ska vara lokalbedövad?
Att jag inte får äta när jag ska sövas förstår jag men inte detta.
Nån som vet?

Det här blir nog det sista jag skriver innan jag kommer hem igen på onsdag.

Sköt om er allihop och kom ihåg vad jag sagt förr,glöm inte att undersöka er.
Det är en billig livförsäkring.

Kram.




4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig i morgon...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Säger som Pysan..
    Jag håller tummarna och tänker på dig...
    Jag själv ska juh till Onkologen för första gången på onsdag.. så jag börjar bli lite nervös...
    Ha det bra och sköt om dig//Frisus

    SvaraRadera
  3. hej!
    Har kikat in här då o då o sett vad som hänt dig. Har inte skrivit nåt, men läst. Har själv mått rätt dåligt ett tag o därför inte skrivit på avalon. Men vill att du ska veta att jag tänker på dig.
    Kram ingrid

    SvaraRadera
  4. Pysan,Frisus och Ingrid tack för att ni tänker på mig.
    Hoppas det går bra på Onsdag Frisus.

    Kramar catta

    SvaraRadera