onsdag 5 augusti 2009

Nu är jag hemma från sjukhuset.
Det blir en ny operation den 18/8 eftersom dom upptäckte cancerceller i körtlarna under armen.
Efter att det såret läkt så sätter dom in cytostatika i 6 månader och det kommer jag att få var tredje till var fjärde vecka.

Troligen börjar jag med det i slutet på september.
Efter det blir det strålning varje vardag i 5 veckor.
Läkaren sa att detta görs nästan alltid nu för tiden för att man ska vara säker på att man verkligen ska bli frisk och det är ju det som räknas här.

Jag kommer också att få prova ut en peruk eftersom håret kommer att falla.
Sen får vi se om jag vill ha det eller om jag använder mig av sjalar.
Så är läget just nu och jag ser positivt på framtiden trots dessa besked.
Det måste jag ju göra eller hur?

Skriver kanske mer senare idag.

5 kommentarer:

  1. Jag har gått igenom det du har framför dig och ska börja jobba igen den 1 september! Det kommer att bli bra - du kommer att klara detta galant! Det blir en tuff tid, men det kommer att gå! Det måste gå, eller hur? Kramar med massor av styrka!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen.
    Jo det är klart att det måste gå.
    Jag kommer att kämpa med näbbar och klor.

    kram catta

    SvaraRadera
  3. Jag har genomgått allt det där.. och det är inget läskigt...
    Cyton kan man få konstiga biverkningar av.. men det är övergående.. och strålningen går av bara farten...

    Har du frågor så fråga på...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  4. Konstiga biverkningar skriver du.
    Kan du berätta vad du fick för biverkningar?

    kram catta

    SvaraRadera