onsdag 12 augusti 2009

Vad ska jag skriva om idag då?
Jo kuratorn ringde från onken och jag fick en tid hos henne fredag den 21/8 så då ska jag in och prata med henne.
Behöver prata lite ekonomi,vet inte hur jag ska ha råd att sitta och åka mellan Västerås och Surahammar i flera veckor.
Dessutom känner jag att jag behöver nån som kan det här att prata med även om jag har många andra kontakter.

Så då blir det operation av porten den 17/8, operation av körtlarna den 18/8 och så träff med henne den 21/8. Mycket att göra den veckan.

Sofie kom äntligen iväg på sin datortomografi av buken idag tillsammans med sin pappa och det gick jättebra.
Jag är så stolt över henne att hon klarade det,hon har ju varit så rädd för detta.
Hon fick dricka kontrastvätska varje kvart i två timmar innan dom åkte och sen fick hon kontrast via nål därinne också.
Hon som brukar vara skräckslagen för nålar men det gick bra det också.
Nu är det bara att vänta på att läkaren från kvinnokliniken hör av sig.
Hoppas verkligen att det inte är nån mer cysta nu,det räcker gott med att hon redan opererat bort en jätte cysta och en äggstock.

Alice sover hos en kompis inatt och jag ska faktiskt krypa ner själv i sängen snart för jag är dödstrött.
Hoppas bara att jag kan somna.

Jag klippte gräsmattan ikväll och blev totalt slut och fick så ont i ryggen.
Myggen är heltokiga så jag blev myggbiten överallt.
Imorgon ska jag försöka städa undan mina blomlådor för nu börjar krassen blomma över och det ser bara risigt ut.
Måste hinna med detta innan operationen.

Var rädda om er och kom ihåg att vi aldrig vet hur mycket tid vi har.

2 kommentarer:

  1. Det finns många fonder att söka.. jag fick 19 000 när jag fick bröstcancern.. ur olika fonder.. och det hjälpte till...

    Har du inte fria resor efter att du har rest ett antal gånger och kommit upp i ett visst belopp.. det har jag.. efter att ha betalat 1500 så har jag fria resor fram till den dagen då jag började resa.. är väl i februari någon gång... och då börjar det på ny kula...

    Kram Pysan

    SvaraRadera
  2. Ja det förstår jag att det hjälpte.
    Jag vet inte hur det fungerar med resorna,ska ta reda på det när jag kommer till kuratorn,det borde väl hon veta.

    Hur mycket betalar du per gång då?

    kramar catta

    SvaraRadera