fredag 14 augusti 2009

Panikångest!

Vaknade imorse med världens panikångest igen! Satte mig rätt upp i sängen och kunde bara inte andas.
Stormade ut på trappen för att få luft och försökte sedan hitta mina tabletter mot paniken.
Har ni haft panikångest nångång?
Det är så otäckt för man tror hela tiden att man ska dö.

Lyckades iallafall lugna ner mig något innan Sofie kom ner för trappen för att äta frukost och ge sig iväg till jobbet.
Vill inte att hon ska se mig sån eftersom hon är tillräckligt orolig ändå över allt som händer med mig.

Det kryper fortfarande i kroppen och magen är som en hård klump,bara knyter sig hela tiden.

Lyckades iallafall ta mig till affären och handla vad som behövs för helgen och ett par dagar till.

Måndagen närmar sig och då är det dags att operera in porten och så på tisdag körtlarna.
Hoppas verkligen att jag får åka hem på onsdagen sen och att allt går bra.

Denna väntan är som jag skrivit tidigare vidrig.
Inte konstigt att man får panikångest och går omkring med en ständig klump i magen.

Har inte ro att sitta här nu så mer kommer kanske senare ikväll.

Tittar in en stund igen.
Fick ett ryck här på eftermiddagen och började ändra om i vardagsrummet.
Kastade ut skrivbordet som datorn stått på (en kompis ska få det) och ställde dit mitt hörn databord istället och det blev mycket bättre,men nu är kroppen helt slut.

Var tvungen att göra nåt, jag håller på att förgås av oro.
Ångesten släpper inte idag trots medicinen.
Känner att det blir en vandrar natt inatt.
Hatar när jag mår så här och det slutar alltid med en sömnlös natt.

Ta hand om er.
Kram.


2 kommentarer:

  1. Jag möblerade om.. ett antal gånger.. jag städade även köket...
    Jag flyttade ut ur gamla lägenheten i april/maj.. och är jätteglad.. här finns ingen cancer.. all cancerbesked fick jag i den gamla lägenheten.. nu bor jag här.. och maken sover och äter här.. men han bor annars i samma port och en våning över mig... för vi är särbos.. vill han så kan han gå upp till sig och ladda sina batterier.. och jag kan kräva att de ska gå härifrån så jag får lite lugn och ro.. om jag behöver...

    Summan av det hela är att vi mår så mycket bättre.. jag slipper lyssna till Seinfeld och han slipper se mig ligga och må skit om jag nu skulle göra det...

    Hoppas att din ångest försvinner lite i omed att du får bort dina lymfknutor.. och att porten är lättopererad.. för det har mina varit.. och bara få porten gör att allt kommer att gå mycket smidigare...

    Kram i massor
    Pysis

    SvaraRadera
  2. Tack vännen det är så skönt att läsa dina ord.

    kramar catta

    SvaraRadera