lördag 1 augusti 2009

Har inte gjort något speciellt idag förutom det vanliga som måste göras hemma.
Mat,disk och sånt.

Har däremot haft en massa tankar kring allt som hänt mig den senaste tiden.
Först upptäckten av knölen,sedan väntan på att få komma till husläkaren,väntan på att få komma till bröstenheten och mammografin,ultraljudet och biopsin (som faktiskt gjordes samtidigt),väntan på svaret på biopsin,väntan på operationen och nu väntan på beskedet om vad behandlingen kommer att bli.

Jag tror aldrig jag har väntat så mycket i hela mitt liv.
Men tydligen så är det VÄNTAN jag nu har framför mig om jag lyssnar på andra som gått igenom detta.

Sen kommer ju dessa mörka tankar också.
Tänk om.....jag inte klarar det här,om jag blir jättesjuk,om jag får massor med biverkningar,om,om,om.

Det är dom orden som snurrar runt,VÄNTA och OM!

Jag menar inte att jag ger upp,det kommer jag aldrig att göra,men man klarar inte hur mycket som helst även om man tror det.
Jag har väl rätt att få bryta ihop eller?

Nu är det natt igen, jag HATAR nätter nu för tiden.
Ja det har jag gjort länge förresten.
Först för att jag aldrig kunnat sova mer än två timmar i sträck p.g.a. värken och nu för att jag inte kan somna/sova p.g.a alla konstiga tankar.

Ska iallafall krypa ner i sängen nu få se hur länge jag ligger kvar/kan ligga kvar innan jag är uppe och vandrar igen.
Ska läsa en stund få se om jag blir lite trött iallafall.

Nu är det bara fyra dagar kvar!

2 kommentarer:

  1. Man måste ha svarta stunder också.. när man sitter och gråter och tycker så synd om sig själv.. och sen torkar man tårarna och reser sig och tar nya tag... och så är man ännu starkare än vad man var innan man bröt ihop...

    Kram i massor
    Pysis

    SvaraRadera
  2. Jo man måste väl ha det.
    Vi är starkare än starkast allihopa som drabbats av detta.
    kram tillbaka.
    catta

    SvaraRadera