lördag 25 juli 2009

Idag har jag haft en lite bättre dag än igår,men jag är så trött hela tiden.
Jag har ont i ärren efter operationen,det drar och sliter.
Försöker göra dom övningar jag ska regelbundet och det hjälper det märker jag ju.

Ska börja med lite massage nu också få se om det blir bättre.

Jag har suttit ute en lång stund idag tillsammans med Sofie. Det var inte så stekande i solen som det brukar vara så det var riktigt skönt.
Hade hängt ut tvätt också och det luktar såååååå gott när den hängt ute.

Annars har det väl inte hänt så mycket här idag.
Jag skulle behöva göra så mycket,det känns som om huset dammar igen snart men tröttheten tar över så fort jag börjar tänka på att damma och städa.

Nåväl jag får väl ta lite i taget som vanligt,det springer ju inte ifrån mig precis.

Funderar lite på hur det kommer att bli om jag nu kommer att få cytostatika behandlingar.
Läser om detta och ser ju att många mår dåligt av det och blir hemskt trötta.
Hur ska det bli om jag blir ännu tröttare?

Det är det som är det tuffa med att vara ensam mamma även om barnen börjar bli stora.
Jag måste finnas till för dom även om jag vet att jag också måste ta hand om mig själv.
Känns ju fel att lägga över allt på dom.

Men jag ska väl inte ta ut eländet i förväg. Tio dagar kvar nu tills jag förhoppningsvis får veta.

Nu ska jag läsa en stund.
Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Du blir nog trött.. det blev jag..
    Men inte så trött som jag skulle.. för samtidigt får du cortison.. och den gör att du kan bli jättespeedad...
    För man brukar få cortison i förebyggande för illamående av cyton..

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Ok tack för att du talar om.
    Jag känner bara att jag vet alldeles för lite om det här och vill veta mer.
    Skriver ner alla frågor i en liten bok att ta med mig den femte men det är så bra att få höra av dom som gått igenom allt själva.

    kramar catta

    SvaraRadera