måndag 27 juli 2009

Nu är det "bara" åtta dagars väntan kvar tills jag får veta vad behandlingen blir.
Nästan en månad har alltså gått sen operationen.
Det känns som en hel evighet,tiden har sniglat sig fram men det är tydligen så här det är att vara cancersjuk.
Mycket väntan och mycket ångest.

Man kan ju tycka att det borde kunna gå lite fortare att få svaren men det är väl så här det är,bara att acceptera.

Idag har det inte hänt så mycket.
Tvättat en massa som jag kunde hänga ut.
Skönt att bli av med det.

Var iväg med Alice och en kompis till henne eftersom dom skulle pierca sig.
Det blev riktigt fint.

Åt rester idag eftersom vi hade mat kvar från två middagar.
Skönt,bara att värma i micron.

Julia var hit en snabbis för att hämta tält och liggunderlag.Imorgon bär det av till Emmaboda festivalen för henne och två kompisar.
Hoppas det blir skapligt väder så dom slipper regna bort.
Finns väl inget värre än ett festivalområde i regn.
Lera och kladd.

Imorgon ska vi åka en sväng till Vallby friluftsmuseum.
Det var Sofie som föreslog att vi skulle göra det och det är ju inte så långt att åka.
Kan vara skönt att komma ifrån lite.

Nu ska jag försöka sova.
Hoppas det går bättre än natten som var,då sov jag bara tre timmar.

Natti natti.


2 kommentarer:

  1. Jag fick vänta på mitt cancerbesked från den 25 april till den 8 juni.. 1½ månad alltså..

    Vi cancerpatienter är tåliga.. och vi får vänta.. det är lika bra att du lär dig det.. :-)
    För det kommer att bli mer väntan.. väntan på kallelser.. väntan på besked.. väntan på provsvar.. etc..

    Jag tänker på dig vet du...
    Kram i massor
    Pysis

    SvaraRadera
  2. Jo jag har ju förstått att det kommer att bli så här,vänta, vänta.
    Fattar bara inte varför????
    Jag tänker lika mycket på dig.

    kramar catta

    SvaraRadera