lördag 11 juli 2009

Nu är jag hemma igen,kom hem igår.Dom har opererat bort en tumör i vänster bröst som var 4x4 cm plus att dom fick lov att ta en del runt om också.
Dom tog även fem stycken körtlar under armhålan för att kolla så att det inte spridit sig.

Allt detta skickas nu iväg till Uppsala för att testas och den 5 augusti ska jag på återbesök för att få provsvaren och för att få veta vilken behandling som kommer att sättas in.
Är det något i körtlarna så blir det en operation till.
Annars så drar dom igång strålnings behandling men om det även blir cellgifter vet jag inte än.

Jag mår efter omständigheterna bra,ont naturligtvis men det läker ju.
Trött är jag också,kroppen tar ju stryk av operationer. Jag har legat på soffan hela eftermiddagen eftersom jag hade svårt att sova inatt som var.
Det gör så ont när man rör på sig och då vaknade jag hela tiden.

Måste göra sjukgymnastik varje dag för att inte bli stel och för att risken för ödem ska minska.
Det är också lätt att bli sned om man inte töjer.

Mina tjejer är jätteglada att ha mig hemma igen och dom hjälper mig med allt jag inte klarar just nu. Jag får inte lyfta tungt på ca. 3-4 veckor och hushållsarbete ,typ dammsugning får jag inte heller göra.
Undrar om jag kan få hit nån som kan hjälpa mig med gräsmattan,kan ju inte klippa den själv.

Nu ska jag ta det lugnt och kika lite på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar