tisdag 7 juli 2009

Idag lyckades jag sova ganska länge,fram till ca. halv tio men vaknade med ångest.
Det närmar sig och jag känner hur oron börjar komma rusande emot mig.
Inte för att jag är rädd för operationen eller så,det är bara det att jag vill inte åka hemifrån och lämna mina tjejer här.
Gick det så skulle jag vilja ha dom med mig överallt.
Imorgon kvart över tolv åker jag in till sjukhuset för att spruta in den radioaktiva vätskan i bröstet som behövs för att dom ska kunna se var dom körtlar sitter som måste tas bort.
Klockan ett ska det göras och det tar ungefär en timme.
Sen går jag upp till avdelningen där jag ska vara eftersom jag tycker det är onödigt att åka hem emellan (tre mil) då jag ändå måste vara där på torsdag morgon halv åtta.
Julia kommer och hälsar på mig efter jobbet.Det ska bli roligt att hon kommer.

Är fastande från midnatt mellan onsdag och torsdag och på torsdag förmiddag opereras jag.
Ligger ju sen på uppvak några timmar och sen tillbaka till avdelningen igen.
Senare på dagen kommer Alice,Sofie och min mamma och hälsar på.

Hoppas bara att allt går fort och bra nu så jag kan åka hem på fredag.
Blir troligen inget mer skrivet innan jag kommer hem men jag berättar då om allt som hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar