torsdag 23 juli 2009

Torsdag kväll snart och jag har inte mått så bra idag.
Tankarna snurrar och jag vill bara veta vad som ska hända.

Det är ett helvete att få veta att man har bröstcancer men jag tror att det är ett ännu större helvete att bara få gå och vänta på vad dom ska säga när jag kommer in den femte.
Varför ska allt ta sån tid,jag menar operationen var den 9/7 och jag ska vara hos doktorn den 5/8.
Det är nästan en hel månad att bara gå och vänta och tänka och undra......
Ja jag kan göra listan lång.

Sen läser man i tidningen om idioter som låtsas ha cancer och är dödssjuka för att på det sättet lura till sig pengar.
Hur är såna människor funtade?
Hur kan man göra nåt sånt? Det är nästan så man önskar att killen som det stod om i tidningen igår verkligen får känna på hur det är.

Jag mår inte bra just nu.
Mår illa och är svettig och eländig hela tiden.
Kan knappt röra mig utan att bli svettig,vet inte om det är detta tryckande väder eller om det är nåt annat.
Det kan ju vara oron jag går och bär på som gör att jag mår så här,jag vet inte.

Fick främmande av Marie idag och jag blev jätteglad när hon kom.
Det var längesen vi satt bara hon och jag och pratade.
Vi hade mycket kul ihop hon och jag för sisådär en, ja kan det vara 30 år sen.

Nu kom Sofie precis hem, hon har varit till stan med sin kontakt person så jag ska prata lite med henne.

Ha en fortsatt trevlig kväll.


2 kommentarer:

  1. Var beredd.. det blir fler såna dagar.. vi cancerpatienter är nog de mest väntande patienter som finns.. vi väntar konstant..på en röntgen.. på en kallelse.. på en MRT.. eller ultraljud.. eller så väntar vi på att få träffa doktorn eller något annat.. och vi får vänta.. många och långa dagar..

    Själv har jag väntat i 10 dagar på resultat från röntgen.. men i morgon får jag veta hur det är med mina små nya "vänner" som sitter i skelettet...

    Kramar i massor
    Pysis

    SvaraRadera
  2. Ja det är vidrigt att vänta.
    Håller tummarna för dig vännen.
    kramar

    SvaraRadera