tisdag 21 juli 2009

Idag vaknade jag runt 9 och har faktiskt sovit ganska bra för en gångs skull.
Vädret är hemskt och har varit det hela dagen. Det blåser och regnar om vartannat.
Vad ska man säga,typisk svensk sommar eller?

Sofie och jag var iväg och köpte en rotborste eftersom Alice skulle skura rent duschen idag.
Jag lovade henne att hon skulle få en slant för besväret och det gick hem.
Duschen är jättefin.

När vi senare skulle till och äta så ringde det på dörren och utanför stod Inga-Lisa. Jag blev jätteglad när hon kom.
Det hade jag inte räknat med alls. Hon var kvar en bra stund och pratade och vi åt vår mat under tiden.
Det gjorde inte henne nåt.
Det var så gulligt tycker jag att hon kom och ville veta hur jag mådde och hur allt skulle bli. Vi brukar ju inte umgås så mycket hon och jag,hon brukar mest vara med min moster.

Annars har väl dagen varit som vanligt.
Tvättade och pajade en maskin vittvätt så jag var tvungen att köra den i klorin sen för att få den vit igen. Tänkte inte på att det var bruna sulor i Alice vita skor som jag slängde med i tvätten så allt blev fläckigt men jag lyckades få rent den.

Funderar som vanligt mycket på framtiden och hur det ska bli med allt.
Jag tror att barnen är mer oroliga än vad dom vill att jag ska veta.
Det märks att dom funderar och Julia ringer nästan varje dag,det brukar hon inte göra annars.

Idag pratade vi en lång stund om att hon gärna vill åka till Paris och jobba som aupair.
Jag hoppas hennes planer går i lås och att hon kan göra det.

Nu blir det TV en stund för att skingra alla konstiga tankar som dyker upp.



2 kommentarer:

  1. Skaffa dig ett "tänkt skåp" som jag har gjort. Alla jobbiga tankar och ångest stuvar du in i små paket (i mitt fall är de blåa) när du tycker att de är nedtyngande och inte leder någon vart - och så in i den tänkta garderoben. Det funkar jättebra!
    Men innan garderoben så måste man utvärdera dem - vissa tankar och känslor måste man bearbeta... i allafall ett tag innan de åker in i skåpet! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Det var en bra idé.
    Ska försöka.
    kram catta

    SvaraRadera